Herkuttele kevyesti

Valehtelematta tässä on tullut herkuteltua laittoman paljon (silti en tunne syyllisyyttä) ja olisi aika palata takaisin pelikentille ja myös laittaa ruokavalio takaisin ruotuun. Kuitenkin herkuttelu tuottaa suurta mielihyvää ja fiksu idea onkin tehdä se vähän kevyemmin, verraten esimerkiksi kolmeen juustokakkuun ja ei, en ole syönyt neljää päivää putkeen juustokakkua, en myönnä!

Tämä ohje on helppo ja näppärä ja onnistuu tehdä vähän kiireisempänä päivänä, aikaa tähän ei mene montaa minuuttia!

Mitä tarvitset

  • Maitorahkaa
  • Proteiinipatukka
  • Pähkinöitä n. 20g
  • Marjoja
  • Proteiinivanukasta

Itse käytän Sportlife nutrionin Chocolate & Toffee – puddingia, hyvän makuista ja kun ostaa isommassa pussissa niin ei tarvitse ravata kaupassa ostamassa pieniä purkkeja.

 

Sekoita mitallinen jauhetta 2dl maitoon sheikkerissä ja anna vetäytyä jääkaapissa noin 5 minuuttia.

Pilko proteiinipatukka ja pähkinät pieneksi paloiksi.

Sitten vain kasaamaan sopivan kokoinen annos itsellesi!

Ja TADAAA, näin näppärästi huijasit itseäsi syömään kevyemmin! Lisäksi tämä on niin SUPERHYVÄÄ, ettei varmasti jää makunystyrät hemmottelematta.

Mikään kisadieetin arkipäiväherkku tämä ei ole, sillä kalorit pärähtää tässä annoksessa sinne 400 kcal tienoille, mutta proteiinia tässä riittää, sillä sitä tulee yli 30 g, sekä hiilareita noin 26 g. Rasvaa ei ole nimeksikään, mutta sitten tuleekin se suuri mysteeri, kenenkä ruokavalio sallii paljonko mitäkin. Jos mietitte mistä ihmeestä niitä kaloreita tulee, niin ottakaan huomioon, että pelkästään 100 g cashew pähkinöitä sisältää 614 kaloria.

Kuitenkin, hyvä ja tasapainoinen ruokavalio ei vaadi liiallista kyttäämistä, vaan sinne mahtuu myös hyviä pieniä herkuttelu hetkiä ja mielesi kiittää sinua!

♥ Suvi

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *